انواع چای در چین Previous item فرهنگ چای در کشورهای... Next item همه چیز درباره چای یاس

انواع چای در چین

چای سبز

چای سبز از برگهای camellia sinensis غیر اکسید، تشکیل شده و ماندگاری آن معمولاً 6-8 ماه است. چای سبز به اشکال مختلفی از جمله صاف، سوزنی، فر، غلتک یا پیچ خورده ارائه می شود. در چین، گرانترین چای های سبز با نام “قبل از چینگ مینگ” یا “قبل از جشنواره بهار” شناخته می شوند که در اوایل آوریل برداشت می شود.

چای سفید

چای سفید در درجه اول در استان فوجیان چین تولید می شود. اگرچه به طور کلی از همه چای ها کمترین فرآوری را دارد، تولید آن نیز 2-3 روز به طول می انجامد و از فرآیند طولانی پژمردگی 2 روزه دارای اکسیداسیون جزئی است – پس از آن دوبار حرارت دیده می شود.

انواع مختلفی از چای های سفید موجود است. بعضی از برگ ها آنقدر نرم، لطیف و تازه هستندکه هنوز روی آنها یک حالت نرم سفید طبیعی (پکو) قرار دارد و بعضی دیگر از برگهای بزرگتر که در نهایت کمی اکسیده شده اند که نیاز به فرآوری دارند.

چای سفید که یکی از سالم ترین انواع چای محسوب می شود ، حاوی آنتی اکسیدان های بی شماری مانند کاتچین و پلی فنول است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

چای اولانگ

چای اولانگ نیز به میزان زیادی در استان فوجیان تولید می شود که کشت آن در کوههای ووی متمرکز است. این نوع چای نیمه اکسید است و از برگ های بالغ استفاده می شود، که مراحل تولید خاصی را طی می کنند.

ابتدا برگهای چای برای چند ساعت بدون آب می شوند، سپس با یک حرکت شدید و پیوسته برگها را کبود کرده و دیواره سلولها را از بین می برند، این مرحله برای کمک به انتشار طعم بیشتر در هنگام اکسیداسیون است که می تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد. پس از تکمیل، برگ ها را پرتاب می کنند، می غلتانند ، سپس دوباره بو داده می شوند.

اولانگ های اکسید شده کمی به صورت گلوله های کوچک، براق و سبز تیره در می آیند ، در حالی که اولانگ های اکسید شده بسیار بیشتر به شکل “برگ های بلند ، تاریک و پیچ خورده” در می آیند.

چای سیاه

چای های سیاه چای های کاملاً اکسید شده ای هستند که در کنیا، سریلانکا، چین، هند، ایران و سایر کشورهای آسیایی کشت می شوند. بیشتر چای های سیاه برای صنعت چای کیسه ای تولید می شوند و اغلب با انواع دیگر چای و گیاهان مخلوط می شوند و مخلوط “صبحانه” یا “بعد از ظهر” را که در سوپرمارکت های سراسر جهان یافت می شود، ایجاد می کنند.

در چین به دلیل رنگ آب پس از آب کشیدن، از چای های سیاه اغلب به عنوان “چای قرمز” یاد می شود. عطر و طعم چای های سیاه به دلیل غنی بودن که در طی فرآیند اکسیداسیون ایجاد می شود، گس، جذاب و پر از انرژی هستند.

چای PU’ER

چای Pu’er از شهر چینی که در آن ریشه گرفته است نامگذاری شده است. غالباً به عنوان یک چای پس از تخمیر شناخته می شود ، چای puer شامل میکروارگانیسم هایی با خواص پروبیوتیک است که به عنوان کمک کننده به هضم، کاهش وزن و سیستم ایمنی سالم کمک می کند. مورد توجه بسیاری از نوجوانان است که اغلب میخواهند چای را برای مدت زمان زیادی نگهداری کنند. طعم دهنده های این چای، از خاکی گرفته تا شکلاتی و چوبی، با گذشت زمان خوش طعم تر می شوند

پس از فرآوری، برگ چای بخار پز می شود و فشرده می شود، سپس خشک می شود.  Pu’er به دو نوع تقسیم می شود: Puer Sheng (خام) که به طور طبیعی رشد می کند و خشک می شود و Pouer Shou (رسیده) که یک فرآیند تخمیر تسریع شده را طی می کند.

از چای های مشابه تولید شده در چین به عنوان “چای های تیره” یا “هه چا” یاد می شود.

چای زرد

چای زرد فقط در چند منطقه چینی تولید می شود که شامل استان های هونان و سیچوان است. در نتیجه چای های زرد به طور قابل توجهی کمتر از انواع دیگر صادر می شوند، بنابراین در بازار کمیاب است. مانند چای سبز، بالاترین درجه چای زرد از اوایل بهار برداشت و تولید می شود و به دلیل عطر و طعم تازه و لطیف و همچنین رنگ زرد برگ ناشی از فرآوری های مشهور در صنعت چای است.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند