فواید چای برای سلامتی Previous item آیا گرم کردن مجدد چای برای... Next item چایی درست است یا چای

فواید چای برای سلامتی

چای مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی مانند پلی فنول ها، ال تئانین و کاتچین ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از بین همه چای ها، چای سبز و سفید مفیدترین نوع هستند زیرا از برگ های تازه پر از این مواد شیمیایی ساخته می شوند و کمترین فرآوری را دارند.

چای اولین بار به عنوان یک نوشیدنی دارویی در چین برای تنظیم دمای داخلی بدن و تحریک ذهن استفاده شد و در قرن هفدهم به اروپا رسید و در فروشگاه های داروخانه به عنوان داروی مقوی و هضم کننده به فروش رسید. در اوایل قرن 18 بود که به عنوان یک نوشیدنی اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت. چای از آن زمان به یک نوشیدنی روزمره تبدیل شده است که به دلیل خواص بهبود دهنده سلامتی ارزشمند است.

بسیاری از دانشمندان ویژگی های سلامتی چای را مطالعه کرده اند، اما هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. در حالی که تمام چای های تولید شده از گیاه Camelia sinensis برای سلامتی مفید است، بسیاری از مطالعات اثرات عصاره های چای سبز را به ویژه بررسی کرده اند و بیشتر آنها نوشیدن حداقل سه فنجان چای در روز را برای دستیابی به فواید سلامتی توصیه می کنند.

چای و بدن شما

در حالی که نوشیدن چای به سلامت و رفاه عمومی کمک می کند ، آشکار است که بسیاری از ترکیبات منحصر به فرد در چای مناطق خاصی از بدن را هدف قرار می دهند، جلوگیری از استرس و بیماری ها، تقویت استخوان ها،  سیستم ایمنی بدن، سلامت دهان و دندان و سلامت دستگاه گوارش از جمله تاثیرات چای است. بنابر این چای به خاطر ویژگی های مفیدش به همان اندازه که به دلیل طعم های خوشمزه اش ارزش دارد.

سلامت دندان

کیفیت ضد میکروبی چای به جلوگیری از ایجاد حفره دندان و بوی بد دهان ناشی از باکتری کمک می کند، در حالی که فلوراید موجود در چای باعث تقویت دندان می شود. برگهای رسیده تر ، مانند آنهایی که در اولانگ برداشت می شوند ، حاوی مقادیر بیشتری فلوراید هستند.

پاکسازی پوست

اثرات سم زدایی آنتی اکسیدان های موجود در چای می تواند به بازسازی و ترمیم سلول ها و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر (مولکول های آسیب دیده) کمک کند. علی رغم کافئین، چای هیدراته کننده است زیرا غالباً آب است.

کافئین

چای حاوی کافئین است، یک ترکیب تلخ که باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این یکی از ترکیبات مختلفی است که از ریشه گیاه برای محافظت و تغذیه جوانه ها هنگام رشد فرستاده می شود و به عنوان دفع حمله حشرات شناخته می شود.

مقادیر مشابه کافئین در چای در هر وزن برگ خشک به میزان قهوه وجود دارد. با این حال، پلی فنول ها (تانن ها) موجود در چای باعث تنظیم و کند شدن ترشح کافئین می شوند، به طوری که ایجاد احساس هوشیاری بوسیله آن بسیار طولانی تر می شود. میزان کافئین موجود در چای به نوع چای مصرفی، درجه حرارت آب، زمان پاشش و زمان برداشت برگهای چای بستگی دارد. چای های سبز و سفید مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان نسبت به سیاه و اولانگ دارند.

این همه در سر شماست

اعتقاد بر این است که پلی فنول ها که در انواع چای وجود دارد خطر ابتلا به بیماری های دژنراتیو را کاهش می دهد، زیرا از قسمت های مغز مسئول یادگیری و حافظه محافظت می کند.

کاهش استرس

چای یک نوشیدنی موثر برای پایین آوردن فشار عصبی است. به ویژه چای سبز حاوی یک آمینو اسید بی نظیر L-theanine است که امواج آلفا را در مغز افزایش می دهد، ذهن را آرام می کند و همراه با کافئین باعث افزایش هوشیاری می شود.

حفاظت از قلب

پلی فنول های موجود در چای منبع غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند و اثرات سمی و جهش یافته رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و به جلوگیری از سرطان کمک می کنند. فلاونوئیدها که در چای یافت می شوند، به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. نوشیدن چای سبز همچنین ممکن است به طور قابل توجهی خطر فشار خون بالا را کاهش دهد.

آسان برای زنده ماندن

از چای، به خصوص اولانگ مدت هاست که به عنوان یک نوشیدنی گوارشی بعد از غذا استفاده می شود. Pu’er به دلیل خواص پروبیوتیک مخصوصاً برای هضم غذا مفید است و از آن به عنوان ابزاری برای چربی سوزی یاد می شود. چای سبز می تواند به تحریک سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری کمک کند.

خلاصه

معروف است که چای فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ماده دارای آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی خوبی مانند پلی فنل ها ، L-theanine و کاتچین ها است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. از بین همه چای ها ، چای های سبز و سفید بیشترین سود را دارند زیرا کمترین فرآوری را دارند و بنابراین بیشترین مواد شیمیایی مانند آنتی اکسیدان ها را دارند. از آنجا که چای در چین کشف و مورد استفاده قرار گرفت، همچنان به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین باتوجه به اینکه خواص ضد میکروبی دارد از ایجاد حفره های دندانی و بوی بد دهان و فلوراید موجود در دندان جلوگیری می کند. هرچه برگ های بیشتری داشته باشند، مقادیر بیشتری فلوراید نیز دارند. آنتی اکسیدان های موجود در چای به بازسازی و ترمیم سلول ها و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند. پلی فنول ها در چای نیز یافت می شوند. شناخته شده اند که از نقاطی از مغز محافظت می کنند که مسئول یادگیری و حافظه هستند. علاوه بر این، چای همچنین ترشح کافئین را تنظیم می کنند. فلاونوئیدهای موجود در چای به سلامت قلب کمک می کند، به ویژه از طریق کاهش فشار خون از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. همچنین یک آمینو اسید بی نظیر به نام L-theanine وجود دارد ، که آرامش ذهن را از طریق افزایش امواج آلفا آغاز می کند. نکته آخر اینکه ، خواص پروبیوتیکی وجود دارد که به چربی سوزی و تحریک متابولیسم کمک می کند.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند