همه چیز درباره چای یاس Previous item انواع چای در چین

همه چیز درباره چای یاس

چای یاس به طور کلی به چای ای گفته می شود که با گل یا طعم دهنده های گل یاس معطر شده باشد. این ماده معمولاً با چای سبز درست می شود و یک چای گیاهی نیست.

انواع چای یاس

اگرچه رایج ترین نوع چای یاس چای سبز یاس است ، چای سفید یاس ، اولانگ یاس و چای سیاه یاس نیز وجود دارد. در برخی موارد ، این تغییرات به سادگی چای هایی با طعم یاس هستند ، در حالی که در موارد دیگر مخلوط های مفصل تری مانند چای های دسر هستند.

طرز تهیه چای یاس

چای های یاس علاوه بر نوع چای ، بواسطه برگ هایی که برای تهیه آنها و شکل آنها استفاده می شود نیز متفاوت هستند. چای های مختلف سبز (یاس) با درجه های مختلف چای سبز تهیه می شوند. بهترین نوع آنها از جوانه چای و برگ چای تهیه می شوند. این عطر و طعم نسبت به میزان جوانه و برگ استفاده شده متفاوت خواهد بود.

چطور چای یاسمن معطر می شود

ابتدا چای سبز بصورت سنتی برداشت و آماده می شود و تا زمان برداشت گل یاس ذخیره می شود، سپس طی یک فرآیند چند روزه معطر می شود. به دو روش می توان چای را با یاس معطر کرد.

روش اول که گران و با زحمت غراوان تهیه می شود. گل های یاس تازه را در سینی زیر برگ چای در یک اتاق گرم قرار داده می شوند تا عطر و طعم خود را به چای بدهند. سپس چای خشک و بسته بندی شده تا برای فروش آماده شود.

در روش دوم که ارزان تر است، تهیه چای سبز با گل های یاس واقعی و یا گل های باقی مانده حاصل از فرآیند اول با برگ های چای سبز مخلوط شده، اجازه داده می شود تا رایحه آنها پخش شود و سپس از چای سبز جدا شده، خشک و بسته بندی می شود. گاهی اوقات هنگام فروش چای چند گل یاس در چای باقی می ماند.

چای یاس و سلامتی

به طور کلی ، چای یاس فقط به اندازه چای تهیه شده قبل از طعم دار شدن سالم است. با این حال ، از نظر رایحه آرامبخش یاسمن مزایای دیگری نیز وجود دارد که محققان دریافتند از نظر کاهش ضربان قلب با رایحه آرامبخش اسطوخودوس شباهت دارد. علاوه بر این ، طعم دهنده یاس ممکن است مردم را به نوشیدن بیشتر از چای بدون طعم ترغیب کند و نوشیدن این چای برای شما بسیار سالم تر از چای سیاه معمولی است که در کمد شما می ماند. برخی از افراد همچنین ادعا می کنند که یاسمن به عنوان ضد تبخال عمل می کند.

لطفا توجه داشته باشید که نوشیدن مقادیر زیادی چای یاس در دوران بارداری خطر دارد و نوشیدن چای گل یاس بهتر است در حد متوسط باشد. همچنین ، در حالی که ادعا می شود چای یاس (مانند بسیاری از انواع دیگر چای) متابولیسم را افزایش می دهد ، بهتر است از نوشیدن آن با معده خالی خودداری کنید ، زیرا تا حدی اسیدی است و می تواند باعث ناراحتی معده شود.

بهترین  روش آماده کردن چای یاسمن این است که چای سبز میعاد را تهیه کرد با گل یاس به مدت سه دقیقه بگذارید در لیوان دمنوش شما دم شود.

چای سبز میعاد را امتحان کنید

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند