فرهنگ چای در کشورهای مختلف(سنت ها / تشریفات چای) Previous item تاریخچه چای بعد از ظهر Next item انواع چای در چین

فرهنگ چای در کشورهای مختلف(سنت ها / تشریفات چای)

فرهنگ چای در کشورهای مختلف در نوع خود منحصر به فرد است.

در چین، گونگفو مراسم سنتی چای است. چینی ها اولین کسانی بودند که برگ چای را کشف کردند و از آن زمان تاکنون چای می نوشند. به دلیل موقعیت جغرافیایی، بسیاری از مناطق در سراسر کشور انواع مختلف چای را پرورش می دهند.

در انگلستان، فرهنگ غالب چای بعد از ظهر است. به همین دلیل چای هایی که برای بعدازظهر آماده می شوند به چای انگلسیس معروف است.

در هند، چای سیاه و چای ماسالا محبوب ترین است.

در پاکستان، نون چای مطرح ترین است، اما گل آبی چای هم به عنوان چای پاکستان هم شناخته می‌شود، گل آبی چای، شامل چای، نمک، شیر و جوش شیرین است که با پسته خرد شده و میوه خشک سرو می شود.

در تایلند، معروف ترین چای، “چا ین” است. چای تایلندی دارای بی‌شمار طبقه‌بندی است. محبوب‌ترین انواع آن را می‌توان چای آبی، «متوم» (matum) و «پیور» (puer) نام برد. طعم چای شیر تایلندی در کافه‌ها که به آن «چا ین» (Cha Yen) گفته می‌شود.

 در مراکش، چای Touareg است. چای Touareg یا چای نعناع مراکش به معنای واقعی کلمه قلب فرهنگ آنها است. چای نعناع سه بار با ۳ لیوان متفاوت که هر کدام بیان مفهوم خاصی از معنی زندگی، عشق و مرگ برای میهمانان سرو میشود.

در ایالات متحده آمریکا، چای شیرین بیشتر مورد مصرف قرار می گیرد. چه سرد و چه گرم، صبح و شب، چای از سال ۲۰۱۴ یکی از محبوبترین نوشیدنی ها در ایالات متحده است. البته انواع چای سبز در رژیم غذایی سالم مردم آمریکا گنجانده شده است. چای سرد هم اغلب با ناهار سرو می شود.

در تایوان ، چای حبابدار (یا بوبا) بیشترین نوع مصرف چای است. «بابل‌تی» که با عناوین چای شیری مروارید، چای شیر بابل یا «بوبا» (boba) نیز شناخته می‌شود، یک نوشیدنی بر پایه چای است که در کشور تایوان در دهه ۱۹۸۰ ابداع شده است. برای تهیه بابل‌تی، چای را با تکه‌های یخ هم می‌زنند تا حباب‌ها یا یک لایه کف‌آلود روی نوشیدنی تشکیل شوند. سپس به دلخواه می‌توان دانه‌های مروارید مانند گیاه «تاپیوکا» (tapioca balls) یا کاساوا، شیر یا آب‌میوه را به آن افزود. البته مرواریدهای تاپیوکا را می‌توان با ژله یا تخم ریحان نیز جایگزین کرد.

در کنیا فقط چای سیاه معروف است. در ژاپن، چای ماتچا معروف است. در ژاپن چای بخش مهمی از فرهنگ غذایی است. اگرچه، تنوع چای در اینجا بسیار زیاد است ، وقتی شخصی کلمه “چای” را بدون مشخص کردن نوع ذکر می­کند ، چای مانچا به آن ارجاع می­شود. مراسم چای در اینجا به عنوان کته شناخته می­شود

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند