چای دارچین یک  نوشیدنی شناخته شده Previous item فواید چای هل برای سلامتی Next item تاریخچه چای بعد از ظهر

چای دارچین یک  نوشیدنی شناخته شده

چای دارچین یک  نوشیدنی شناخته شده در جهان و بخصوص در خاورمیانه است. دارچین با طبع گرمی که دارد توانسته طرفداران زیادی پیدا کند.

در این مقاله از میعاد ابتدا درمورد چای دارچین توضیح می دهیم و سپس طرز تهیه آن و فواید چای دارچین را جهت مطالعه شما عزیزان نوشته ایم.

اصالت نام دارچین

در هند به نام «لالجین» و در اندونزی به نام چوب شیرین یا «کایو مانیس» نامیده می‌شود. در بسیاری از زبان‌های اروپائی cinnamon را مشتق از کلمه لاتینی Cannella و مخفف آن Canna یا Cane بمعنی عصا می‌دانند. این کلمه از لغت یونانی kinnámōmon گرفته شده‌است.

تاریخچه چوب دارچین

با توجه به گستردگی جغرافیائی گونه‌های مختلف دارچین سابقه پیدایش و نامگذاری آن‌ها نیز متفاوت است. سابقه مصرف و شناسائی آن به مصر باستان و به حدود دوهزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد. اما آنچه که در تاریخ به دارچین چینی مشهور شده در حقیقت نوعی از دارچین به نام Cinnamon Aromaticum یا Cassia است که بومی چین بوده و به صورت درخت ۲۰ الی ۳۰ متری است که از پوست درخت به عنوان دارچین استفاده می‌شود. در قسمت‌های مختلف تورات نیز به مصرف آن توسط موسی پیامبر هم به عنوان غذا و هم برای بوی خوش اشاره شده‌است. درنوشته‌های هرودوت نیز از دارچین به عنوان «چاشنی گرانبها» یاد شده‌است. ورود دارچین به اروپا از دو طریق بندر اسکندریه در مصر و نیز از طریق بازرگانان پرتغالی در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی بوده‌است.

دارچین در گذشته نیز بسیار مورد احترام قرار می گرفت، تا جایی که آن را به عنوان یک هدیه به پادشاهان مصری انتخاب کرده بودند، این محبوبیت تا جایی ادامه پیدا کرد که امروزه به راحتی مشاهده می کنیم که استفاده از آن در انواع مختلف غذاها و نوشیدنی ها بسیار رایج شده است.

تهیه چای دارچین

  1. چای سبز و دارچین

این روش طرفداران زیادی دارد چون برای کاهش وزن بسیار موثر است. یک پیمانه چای سبز میعاد و سه تکه چوب دارچین را در لیوان دمنوش خود بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید. درب لیوان را بپوشانید و پانزده دقیقه صبر کنید تا چای شما آماده شود

  • چای سیاه و دارچین

در این روش یک پیمانه جای قلمی میعاد را در قوری ریخته با چند تکه چوب دارچین، روی آن آب جوش ریخته و بگذارید 20 دقیقه دم بکشد. برای داشتن طعم بهتر می توانید به آن نبات یا عسل اضافه کنید.

چای دارچین خواص و فواید زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • بهبود دیابت
  • کاهش استرس
  • بهبود گردش خون
  • محافظت از سلامت قلب
  • سلامت مغز

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند