بهترین ظروف برای نگهداری چای Previous item چای سیاه با بهار نارنج Next item نگهداری چای خشک

بهترین ظروف برای نگهداری چای

بهترین ظروف برای نگهداری چای

با وجود تنوع زیاد ظروف و استفاده از اجناس جدید برای ساخت ظروف، ممکن است دچار سردرگمی شوید. شما باید ظرفی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی ظاهر، از نکات اصلی در مورد نگهداری چای هم پیروی کند. پس در انتخاب خود دقت کنید.

ظروف چوبی: علاقه‌مندان ظروف چوبی این روزها کم نیستند. ظرافت و زیبایی این نوع از ظروف به تعداد طرفداران ظروف چوبی و بامبو هم اضافه کرده است. ظروف چوبی در عین زیبایی از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری می‌کنند اما خود ظروف چوبی دارای بوی خاصی هستند و ممکن است عطر و بوی چای را تغییر دهند. از این رو در درجه اول برای انتخاب ظروف مناسب نگهداری چای قرار نمی‌گیرند.

ظروف شیشه‌ای: ظروف شیشه‌ای هم از تنوع زیادی برخوردار هستند. شیشه‌های مات و شفاف، شیشه‎های بی رنگ و رنگی در اشکال و اندازه‌های مختلف، در ویترین مغازه‌ها جلب توجه می‌کنند. ظروف شیشه‌ای با درب‌های وکیوم شده یا درب‌های پیچی مانع از ورود هوا و رطوبت به داخل ظرف می‌شوند که این مسئله برای نگهداری چای قابل قبول است. اما از نظر تابش نور خورشید، این ظروف برای نگهداری چای چندان هم مناسب نیستند مگر اینکه جایی در داخل کابینت برای آن‌ها تعبیه شود.

ظروف پلاستیکی: امروزه برای بالا رفتن قدرت خرید مردم، تولید ظروف پلاستیکی بیشتر از قبل شده و در مقابل تقاضا برای خرید آن هم افزایش پیدا کرده است. تنوع در رنگ و طرح، سبک بودن و نشکن بودن ظروف پلاستیکی از دلایل فروش بالای آن است. این ظروف اگر دارای درب‌های محکم و نفوذناپذیری باشند و برای نگهداری چای مناسب هستند. نه بو می‌گیرند و نه رطوبت و هوا به داخل آن‌ها نفوذ می‌کند. اگر دارای رنگ‌های مات باشند از تابش نور آفتاب به چای نیز جلوگیری می‌کنند.

ظروف فلزی: این ظروف هم مانند ظروف پلاستیکی برای نگهداری چای مناسب هستند. از چای در مقابل نور، دما، رطوبت و هوا محافظت می‌کنند و در طرح‌ و نقش‌های بسیار زیادی در بازار موجود هستند. یکی از قابلیت‌های ظروف فلزی، عدم گرفتن بو است. شما می‌توانید بعد از استفاده از یک چای با عطر و بوی خاص، ظرف را شسته و یک نوع چای دیگر در آن نگهداری کنید بدون آنکه بوی چای قبلی را به خود گرفته باشد. قبل از خرید به واکنش ناپذیری جنس فلز دقت کنید.

ظروف چینی: ظروف چینی و سرامیک‌های لعاب‌دار یکی از مناسب‌ترین ظروف برای نگهداری چای و حفظ عطر و بوی چای است به شرطی که از درب محکمی در ساخت آن استفاده شده باشد. نور خورشید و دما از ظروف چینی عبور نمی‌کند و رطوبت و هوا را به داخل ظرف انتقال نمی‌دهد.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند