چای کلکته و سیلان چیست؟ Previous item درباره چای ترش بیشتر بدانیم Next item کاپ کیک وگان شکلاتی

چای کلکته و سیلان چیست؟

چای کلکته و سیلان چیست و در کجا کشت می‌شود؟

سریلانکا یکی از معروف‌ترین کشورها برای تولید چای است. چای سیلان یکی از شگفت‌انگیزترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سریلانکا محسوب می‌شود. پس از آب، چای برایمان به معنای واقعی نوشیدنی پرمصرف خواهد بود و طبق آمار ارائه داده شده هر فرد حداقل سه فنجان در روز چای می‌نوشد که خود گواهی در این ادعا است.

تقریبا در هر دورهمی و مناسبتی و حتی در جشن‌های گوناگون نوشیدن حداقل یک فنجان چای توسط مهمان و میزبان مرسوم است. ایرانی‌ها به نوشیدن چای علاقه خاصی دارند و معمولا آن را جایگزین هیچ‌ دمنوشی نمی‌کنند. این نوشیدنی دوست داشتنی در خانه هر فقیر و غنی وجود دارد و جزو نوشیدنی‌های روزمره و مورد علاقه ما شده است. در ادامه این مطلب قرار است در مورد چای کلکته و سیلان بیشتر بدانید، پس همراه ما بمانید.

اطلاعات کلی در مورد چای کلکته و سیلان

چای کلکته و سیلان هم طعم مطبوعی دارد و هم از خواص محافظتی و درمانی بسیاری بهره‌مند است و به دلیل اینکه در مناطق مختلفی رشد می‌کند، شاهد تنوع در طعم آن هستیم. این نوشیدنی با توجه به ارتفاعی که در آن کشت می‌شود، اقلیم، خاک و فرآیند تولید، هویت منحصربه‌فردی دارد.

کشف چای سیلان به امپراطور شن نونگ نسبت داده می‌شود که در حدود 2700 سال قبل از میلاد در چین سلطنت کرده است. چینی‌ها قرن‌ها است که به کشت و نوشیدن چای مشغول بوده‌اند، مردم شان برمه و سیام نیز همین کار را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده‌اند. واقعیت این است که گیاه چای سیلان یعنی «Camellia Sinensis» در مناطق وسیعی از چین گرفته تا ویتنام و ناگالند تا تایلند، رشد می‌کند.

انواع چای سیلان

سریلانکا دارای بیش از 188000 هکتار زمین برای کشت چای است که حدود 298000 تن چای در آن تولید می‌شود و بیش از 19 درصد از صادرات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. چای کلکته و سیلان که به سرتاسر دنیا صادر می‌شود انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌ هستند از: چای سیاه سیلان، چای سبز و در آخر چای سفید. برای دستیابی به کیفیت عالی و طعم‌های مطلوب آن‌ها را به روش‌های مختلفی تولید می‌کنند.

اطلاعات شگفت‌انگیز غذایی چای کلکته و سیلان

چای کلکته و سیلان سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ترکیباتی که به مقابله با آسیب سلولی اکسیداتیو کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها نقش اساسی در سلامت دارند و می‌توانند در برابر بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی از بدن محافظت کنند.

به‌طور خاص، این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های میریستین، کورستین و کامفرول است، همچنین چای سبز سیلان حاوی اپی گالوستاچین 3 گالات (EGCG) است، ترکیبی که دارای خواصی مطلوب برای تقویت بدن هستند.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند