Open

برای دریافت خبرنامه آدرس ایمیل خود را وارد کرده و ثبت نمایید :

     






آزمایشگاه

 


یکی از مهمترین بخشهای هر کارخانه بسته بندی مواد غذائی بخش آزمایشگاه است زیرا رابطه مستقیم با محصول نهائی دارد و در واقع سلامت و بهداشتی بودن هر محصول توسط این قسمت از کارخانه مشخص میشود
آزمایشگاه مواد غذائی میعاد از سال 1384 شروع به فعالیت نمود و اینک با داشتن وسایل پیشرفته آزمایشگاهی یکی از مجهزترین آزمایشگاههای کشور را د راختیار دارد

مهمترین فعالیتهای بخش آزمایشگاه گروه مواد غذائی میعاد به شرح ذیل می باشد:

اولین و مهمترین وظیفه آزمایشگاه کنترل مواد اولیه از ورود به کارخانه تا خروج محصول نهایی می باشد که در سه مرحله این کنترل انجام می شود این مراحل شامل :

1-    کنترل مواد اولیه :هر نوع مواد اولیه که به کارخانه وارد میشود و با محصول نهائی که به دست مشتری میرسدارتباط داشته باشد توسط مسئول فنی آزمایشگاه بررسی و سالم بودن آن تایید میگردد.

2- کنترل در حین تولید: علاوه بر کنترل مواد اولیه قبل از استفاده مواد اولیه ای که در حال بسته بندی هستند بطور روزانه توسط مسئول فنی آزمایشگاه نمونه گیری و سلامتی و کیفیت آن بررسی میگردد

3- کنترل محصول نهائی: پس از تکمیل بسته بندی محصول و قبل از بارگیری محصولات برای خروج از کارخانه یکبار دیگر محصولات نمونه گیری و کنترل نهائی میشوند تا محصولات با کیفیت مناسب وارد بازار شوند.



سایر فعالیتهای واحد آزمایشگاه به شرح زیر می باشد :

* آموزش پرسنل خط تولید: از مهمترین وظایف بخش آزمایشگاه آموزش کارکنان خط تولید می باشد زیرا آنها کسانی هستند که رابطه مستقیم با محصول نهائی دارند پس داشتن اطلاعات کافی برای آنها یک ضرورت به حساب می آید

* بررسی وضع ظاهری پرسنل خط تولید ،کنترل رعایت بهداشت در سالن تولید،کنترل شستشو و نظافت سالن تولید و انبار

* یکی از مهمترین وظایف مسئول فنی آزمایشگاه گروه مواد غذائی میعاد بررسی مواد اولیه وارداتی مانند انواع چای های خارجی در گمرک می باشد مسئول فنی پس از بررسی مواد اولیه در گمرک تایید ورود آنها را به کشور صادر می نماید به این ترتیب هیچ ماده اولیه بی کیفیتی به کارخانه وارد نخواهد شد.

* کنترل شرایط محیطی نگهداری مواد اولیه و ملزومات مانند مناسب بودن دما و رطوبت

* بالا بردن سطح علمی و عمومی اطلاعات پرسنل بخش تولید بوسیله ارائه ماهنامه های داخلی

* پیگیری و بررسی شکایات مشتری: چنانچه محصول خریداری شده توسط مشتری کیفیت لازم را نداشته باشد یا به هر دلیلی مشتری از محصول خریداری شده ناراضی باشد می تواند با شماره صدای مشتری تماس گرفته تا مسئولین فنی آزمایشگاه بصورت تلفنی و یا حضوری او را راهنمائی کنند.
بسیاری از مواقع آگاهی نداشتن از یک محصول باعث نارضایتی مشتری است که بصورت تلفنی قابل حل می باشد.
اما چنانچه محصول به هر دلیل بی کیفیت باشد مسئولین فنی ما با حضور در محل محصول بی کیفیت را با یک نمونه با کیفیت معاوضه کرده و در ضمن دلیل بروز این مشکل را بررسی خواهد کرد.

* گروه مواد غذائی به دلیل داشتن گواهینامه های ایزو 22000 موظف است نقاط کنترلی (cp) و نقاط کنترل بحرانی ( ccp) را همواره کنترل نماید تا کمترین خطر را از لحاظ ایمنی و سلامتی متوجه محصولات گردد. برای این کار مسئول فنی آزمایشگاه مطابق با فرمهای پایش ، نقاط ذکر شده را بصورت روزانه ،هفتگی و ماهانه کنترل می نماید.