فواید چای هل برای سلامتی Previous item دستور تهیه چای دو رنگ Next item چای دارچین یک  نوشیدنی...

فواید چای هل برای سلامتی

هل در واقع یک گیاه چند ساله بومی جنوب هند است. طعم هل به عنوان وانیل خاکی شناخته می شود و افزودن آن به چای رایج است. طبق “مجله یوگا”، عناصر فعال دارویی در داخل دانه های هل قرار دارند که برای تهیه چای هل، این دانه های خشک شده به آب داغ و درصورت تمایل به مقداری چای سیاه اضافه می شوند. هل احتمالاً اولین ادویه جات شناخته شده است و همچنین به عنوان یک گیاه درمانی در سریلانکا، هند و همچنین ایران رایج است. اما قبل از استفاده دارویی از هل، از پزشک متخصص مشورت بگیرید.

1. درمان گوارشی

خوردن چای هل بلافاصله بعد از غذا برای کمک به هضم غذا، حدود 5000 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس گزارشات موجود، اسید قهوه و غذاهای تند مانند کاری می تواند روده ها را اذیت کند و باعث ایجاد گاز در تجزیه لبنیات می شود. “مجله یوگا” می نویسد هل را می توان دم کرد و همچنین برای مقابله با اسید قهوه، می تواند بهمراه چای در طول یا بلافاصله بعد از غذا مصرف شود تا گاز مربوط به غذاهای تند کاهش یابد.

2. درمان دندان

هل شامل یک خاصیت ضد باکتری طبیعی است که می تواند به خنثی سازی باکتری های دندان کمک کند. بلافاصله بعد از غذا، خوردن یک فنجان چای هل می تواند برای مقابله با بوی بد دهان و سایر مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان بسیار مفید باشد. مصریان تاریخی از هل برای سفید کردن دندان ها و همچنین پاک کردن نفس خود از ادویه موجود در غذاها استفاده می کردند. رایحه قوی و معطر هل معمولاً ساعت ها در دهان باقی می ماند.

3. احتقان

اگر با سرماخوردگی و علائم آنفولانزا مانند گلو درد، احتقان و همچنین سرفه دست و پنجه نرم می کنید، چای هل یک درمان ساده برای کاهش این موارد است و به رفع احتقان درگلو و دستگاه تنفسی کمک می کند و می تواند برای کسانی که مشکل آلرژی دارند نیز مفید باشد. این نیز ممکن است به عنوان یک درمان خوب در صورت ابتلا به بلغم بیش از حد استفاده شود زیرا دارای خاصیت خلط آور است.

4. ضد باکتری

یک واقعیت درباره این دانه خشک، این است که چای هل علاوه بر این دارای خواص ضد باکتریایی متعددی است. این ماده در صورت استفاده خارجی بر روی پوست برای کمک به ترمیم بریدگی، خراشیدگی، گزش حشرات و سایر زخم های جزئی نیز بسیار قابض است. نوشیدن این چای برای بهداشت دهان و دندان نیز بسیار مفید است، زیرا خواص ضد باکتریایی چای ممکن است به تازه شدن نفس کمک کرده و از پوسیدگی و پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

5. رادیکال های آزاد را نابود می کند

در چای هل آنتی اکسیدان های متعددی وجود دارد و اینها به خوبی برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن شما که باعث آسیب به سلول ها می شود، کمک می کند. این نه تنها به خواص ضد پیری پوست کمک می کند، بلکه بدن را در برابر انواع مختلف سرطان که به دلیل رادیکال های آزاد است، محافظت می کند.

  6. گردش خون را بهبود می بخشد

برای افرادی که به دنبال درخشندگی روی پوست هستند هیچ چیز بهتر از خوردن 1-2 فنجان چای هل نیست. این به دلیل بهبود جریان خون در بدن شما اتفاق می افتد و همچنین این امر برای حفظ سلامت سایر اندام های شما خوب بوده و عملکرد آنها را به طور کامل انجام می دهد.

7. مشکلات پوستی را به طور کامل درمان می کند

ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین خواص ضد میکروبی موجود در چای هل برای حفظ سلامت پوست و درمان انواع مشکلات مانند عفونت ها، آکنه و موارد دیگر بسیار مفید است. این می تواند با خوردن حداقل 1-2 فنجان چای تازه هل در روز انجام شود.

8. از عفونت پوست سر جلوگیری می کند

خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی نه تنها برای مشکلات پوست ایده آل است، بلکه برای پوست سر سالم نیز مناسب است. این از انواع عفونت های خارج از مو و پوست سر جلوگیری می کند و همچنین تعادل مناسب را در چربی پوست سرحفظ می کند. به عنوان یک مزیت دیگر، با اثرات ضد عفونی کننده، می تواند سوزش سر و خارش را نیز از بین ببرد.

9. سردرد را درمان می کند

چای هل برای شل شدن ماهیچه ها و همچنیناز بین بردن  استرس بدن مفید است، بنابراین به عنوان یک مزیت مهم که قطعا باید در اینجا ذکر شود، اینکه با مصرف چای هل سردرد فوراً ناپدید می شود

10. ایمنی را افزایش می دهد

برای تقویت سیستم ایمنی بدن و انجام سم زدایی از کل سیستم، هیچ انتخاب معقول تری بجز مصرف چای هل در دست ندارید. شما باید آن را هر روز مصرف کنید تا تاثیرات آن در یک یا دو ماه ببینید. حتماً چای هل را تازه تهیه کنید.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند