تأثیر چای بر آلزایمر Previous item روز مادر مبارک Next item عوامل موثر برکیفیت چای

تأثیر چای بر آلزایمر

تأثیر چای بر آلزایمر

چای حاوی ترکیباتی مانند تئوفلاوین، آنتی‌اکسیدان، کاتچین، تانن، کافئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. تمامی چای‌هایی که از برگ گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شوند مانند: چای سفید، چای اولانگ، چای سبز و چای سیاه دارای این ترکیبات هستند. پس در مورد تأثیر چای بر پیشگیری از فراموشی و آلزایمر مخاطب ما تمامی چای‌های گفته شده است.

البته برخی از چای‌ها تأثیر کمتر و یا بیشتری بر این بیماری دارند که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. ترکیبات چای به خصوص کاتچین و تئوفلاوین‌ها از سلول‌های مغز در برابر تحلیل رفتن و بیماری محافظت کرده و در واقع دارای خاصیت ضد‌ التهابی هستند.

مطالعات و تحقیقات انجام شده روی چای نشان داده است که تانن و کافئین که در ترکیبات چای به وفور دیده می‌شود، هوشیاری و کارایی در افراد را افزایش می‌دهد. کافئین باعث رفع خستگی و آرامش می‌شود. چای سیاه در میان انواع چای از بیشترین میزان کافئین و چای سبز از کاتچین بیشتری برخوردار است. همچنین در چای سبز ماده‌ای با نام EGCG وجود دارد که ظرفیت مغز و قدرت تشخیص اشیا توسط مغز را افزایش می‌دهد.

تانن موجود در چای تا میزان بسیار زیادی از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌کند. متخصصان دریافته‌اند که نوشیدن 1 تا 3 فنجان چای در طول روز، ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. همچنین چای منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ است و مصرف آن از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کنند و مانع پیشرفت تومورهای سرطانی می‌شوند.

در میان چای‌های ذکر شده، چای سیاه، چای سبز و چای سفید بیشترین تأثیر را روی تحریک اعصاب سیستم مرکزی و افزایش هوشیاری را دارند.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند