درباره چای ترش بیشتر بدانیم Previous item دمنوش لیمو عمانی و چای سیاه Next item چای کلکته و سیلان چیست؟

درباره چای ترش بیشتر بدانیم

درباره چای ترش بیشتر بدانیم

چای ترش نوعی دمنوش است که از گیاه گل جامائیکا تهیه می‌شود. این گیاه در قسمت‌هایی از عربستان به‌طور وسیع کشت می‌شود و به همین دلیل برخی آن را به‌ نام چای مکی می‌شناسند. درحال حاضر، این گیاه در ایران در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد. این گیاه به رنگ قرمز است و طعم ترش و دلچسبی دارد.

چای ترش علاوه بر رفع عطش و خستگی، خواص درمانی زیادی دارد. در بخش‌هایی از افریقا از این دمنوش برای رفع گلودرد و سرفه استفاده می‌شود. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است و برای پوست، چربی خون و دیابت بسیار مفید است.

در سال 2015 بر روی چای ترش تحقیقی انجام شد و بر اساس آن مشخص شد که باعث کاهش فشار خون می‌شود. در ادامه، بر روی بیماران مبتلا به دیابت و کسانی که مبتلا به اختلال متابولیک بودند، مطالعات زیادی انجام شد و نتایج نشان داد که نوشیدن این چای علاوه بر فشار خون، باعث کاهش کلسترول بد خون نیز می‌شود.

افرادی که فشار خون و چربی خون بالا دارند، به‌طور جدی در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند. مصرف به ‌اندازه چای ترش می‌تواند این خطر را از شما دور کند.

با این حال، افرادی که فشار خون بالا دارند، بدون مشورت پزشک از چای‌ ترش استفاده نکنند. به طور کلی، نوشیدن این چای، بیش از دو لیوان در روز ممکن است باعث ضعف و بی‌حالی در برخی از افراد شود.

همانطور که می‌دانید بالا بودن چربی و قند خون رابطه مستقیمی با اضافه وزن دارد، به‌همین دلیل مصرف این چای در کنار تغذیه سالم به کاهش وزن کمک می‌کند.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند