أنواع چای به لیمو Previous item یک نوشیدنی شگفت انگیز :چای سیب Next item دمنوش لیمو عمانی و چای سیاه

أنواع چای به لیمو

أنواع چای به لیمو

چای به لیمو یک نوشیدنی خوش طعم با خواص فراوان است . برای تهیه این چای یک قاشق غذاخوری برگ آن را با جوشیده با دمای هشتاد درجه در ظرفی ریخته . بیست دقیقه بعد چای دم کشیده و آماده است. این چای را می توان با عسل یا نبات نوشید. از خواص مهم چای به لیمو اثری است بر روی کاهش وزن و لاغری دارد.

روش تهیه دمنوش به لیمو

طرز تهیه دمنوش به لیمو بسیار آسان است. برای تهیه ابتدا یک قاشق غذاخوری برگ لیمو را در آب 80 درجه جوشیده می ریزیم. 20 دقیقه بعد دمنوش آماده است. در صورت تمایل می توانید به لیمو را در قوری ریخته و با حرارت کم دم کنیم. دمنوش تلخی خاصی دارد. می توان با کمی عسل مصرف کنیم.

روش تهیه دمنوش به لیمو با گاوزبان

دمنوش این گیاه با گل گاوزبان طعمی بسیار خوشایند و لذیذ دارد. خواص گل گاوزبان با خاصیت به لیمو متفاوت است اما این دو گیاه دارویی مکمل یکدیگرند. این دو گیاه یک خاصیت مشترک دارند و آن هم تاثیر در سرماخوردگی است. برای تهیه دمنوش به لیمو و گل گاوزبان دو برابر برگ به لیمو و یک برابر گل گاوزبان را در آب جوش ریخته و دم می کنیم.

دمنوش به لیمو و بهار نارنج

به دلیل عطر و طعم بهار نارنج و به لیمو، دمنوش این دو گیاه که از یک خانواده هستند معجونی رویایی می باشد. خواص این دو گیاه یکسان است. برای تهیه این دمنوش دلنشین باید دو برابر بهار نارنج با یک برابر به لیمو را دم کرد.

دمنوش به لیمو و چای سبز

ترکیب این دو گیاه دمنوش بسیار خوشایندی را به وجود می آورد. میزان به لیمو در این نوع دمنوش باید بیشتر از چای سبز باشد.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند