آیا گرم کردن مجدد چای برای بدن خطرناک است؟ Previous item به چای سیاه، لیمو اضافه کنید Next item فواید چای برای سلامتی

آیا گرم کردن مجدد چای برای بدن خطرناک است؟

آیا می توانید چای را دوباره گرم کنید: آیا گرم کردن مجدد چای برای بدن خطرناک است؟

  • منطق گرم کردن مجدد چای

به طور خلاصه، بله. برای همه ما در مقطعی اتفاق افتاده است. ما یک فنجان چای داغ دم می کنیم، اما اتفاقی آن را برای مدت طولانی بدون مراقبت رها می کنیم و حتی گاهی اوقات آن را فراموش می کنیم. گرم کردن مجدد چای مزایای خود را دارد. این باعث صرفه جویی در پول، انرژی و همچنین کاهش کربن  می شود. با این حال، به بسیاری از ما در مورد خطرات گرم کردن مجدد چای مطالبی گفته شده است. پس باید چکار کنید؟ در مجله میعاد آورده ایم که وقتی دوباره گرم می شود چه اتفاقی برای چای می افتد و چرا باید از نوشیدن چای دوباره گرم شده خودداری کنید.

  • وقتی چای دوباره گرم می شود چه اتفاقی برای چای می افتد؟

شما همیشه این انتخاب را دارید که چای را دوباره گرم کنید. با این حال، انجام این کار ممکن است بسیاری از طعم‌ها، خواص تغذیه‌ای و عطر آن را از بین ببرد. اگر چای خود را بیش از چهار ساعت رها کرده‌اید، گرم کردن مجدد چای به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث رشد کپک و باکتری شود. اگر به دنبال گرم کردن چای هندی با شیر و شکر هستید، بدانید که فقط باکتری ها و سایر آلاینده ها را با سرعت بیشتری تولید می کند. گرم کردن چای گیاهی، میوه ای یا شیری، چندین خاصیت مفید آن را از بین می برد. برخی از ترکیبات فرار مانند روغن‌های ضروری و حساس نیز در چای وجود دارند و زمانی که در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرند از بین می‌روند.

  • دم کردن در مقابل جوشاندن

بسیاری از مردم از این واقعیت آگاه نیستند که چای برای جوشاندن با آب و یا شیر و شکر تهیه نمی شود. ابتدا آب را جوشانده و از روی شعله بردارید. سپس برگ های چای را به مدت 3-4 دقیقه در آن ها قرار می دهند. این فرآیند به عنوان “دم کردن” شناخته می شود. اگر چای را با جوشاندن برگ های چای در آب درست کنید، ممکن است بسیاری از مواد مغذی، طعم و عطر خود را از دست بدهد. توجه کنید که انجام دوباره آن چقدر برای شما مضر است.

  • چرا باید از گرم کردن مجدد چای خودداری کرد؟

اول از همه، اگر چای بین 4 تا 8 ساعت در دمای اتاق مانده است، آن را دوباره گرم نکنید. اگر فراموش کردید که چای خود را حداکثر 10 تا 15 دقیقه بنوشید، نوشیدن آن بی خطر است. باکتری های مسموم کننده غذایی در چای های دم کرده ای که در معرض حرارت بین 41 تا 140 درجه فارنهایت هستند رشد می کنند. این مورد در مورد چای های شیر حتی بدتر است، که همچنین می تواند طعم ناخوشایند و بافت دانه ای مضر در هنگام گرم کردن مجدد پیدا کند. وجود شیر باعث تجمع سریع‌تر باکتری‌ها می‌شود و تنها گرم کردن مجدد چای باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. نوشیدن چنین چای حتی زمانی که دوباره گرم شود می تواند باعث ناراحتی معده، اسهال، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، التهاب و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر شود.

  • بر طعم تاثیر می گذارد

جدا از اینکه چای خواص غذایی خود را از دست می دهد و آلوده می شود، گرم کردن مجدد چای نیز می تواند بر طعم آن تأثیر منفی بگذارد. تانن ها، پلی فنول هایی هستند که مسئول رنگ و طعم چای هستند. وقتی چای دم کرده را برای مدت طولانی در قوری می گذاریم یا بعداً آن را دوباره گرم می کنیم، باعث می شود برگ ها، تانن اضافی آزاد کنند و طعم چای را تلخ می کند. ممکن است برای افرادی که چای های با طعم قوی را ترجیح نمی دهند، خوشایند نباشد.

اما…

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟ (اگر باید)

اگرچه گرم کردن مجدد چای سرد توصیه نمی شود، اما برای کسانی که باید آن را گرم کنند، امکان پذیر است. چای سرد خود را در یک لیوان تمیز قرار دهید. آب را در ظرف دیگری بجوشانید و لیوان را به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. به این روش “دیگ دوبل” می گویند. انتظار نداشته باشید که چای مزه تازه ای داشته باشد یا داغ شود. زمانی که ولرم است مصرف کنید. به خاطر سلامت دستگاه گوارش خود، چای را بیش از چهار ساعت در معرض دمای اتاق قرار ندهید.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند