انواع ماگ و فنجان بر اساس متریال Previous item تهیه کیک با چای دم کرده Next item اصول نگهداری چای خشک

انواع ماگ و فنجان بر اساس متریال

شما چای را در فنجان، استکان و یا ماگ سرو می کنید؟ ایرانی ها برای سرو چای اکثرا از متریالی استفاده می کنند که جداره شیشه ای داشته باشد و رنگ چای دیده شود. چون رنگ چای برای ایرانی ها جزو اصلی ترین آیتم های انتخاب و خرید چای به حساب می آید. اما یکی از پر استفاده ترین ظرف سرو چای ماگ شیشه ای و یا به اصطلاح عام “لیوان دسته دار” است. در ادامه انواع ماگ و فنجان را از نظر کاربردشان بررسی می کنیم. با ما همراه شوید…

بررسی انواع ماگ و فنجان بر اساس متریال

ماگ سرامیکی

ماگ‌های سرامیکی، از آنجایی که معمولاً دوام زیادی دارند و گرما را به طور مساوی توزیع می‌کنند، یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. به علاوه تنوع بسیار باورنکردنی در سبک‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های آن‌ها وجود دارد که به شما قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد. در ضمن شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی‌ای، یک ماگ سرامیکی را در ماشین ظرفشویی بشویید.

ماگ و فنجان شیشه‌ای

ماگ و فنجان‌های شیشه ای همانند ماگ و فنجان‌های سرامیکی، بسیار شیک هستند. از تنوع زیادی برخوردارند و به شما قدرت انتخاب فراونی می‌دهند. خاصیت اصلی این نوع ماگ و فنجان‌ها قابلیت حفظ حرارت بالای آن‌هاست. اما مشکل و نقطه ضعف آن‌ها احتمال شکسته‌ شدنشان است که در مقایسه با دیگر متریال‌ها بیشتر است.

ماگ سفالی

ماگ‌های سفالی با اینکه نسبت به انواع ماگ ‌های دیگر محبوبیت کمتری دارند، اما بسیار بادوام و مقاوم هستند. در ضمن عمر بیشتر و یک جلوه متفاوت و مخصوص به خود دارند. همچنین متریال آن به شما اجازه می‌هد که شستشو و نگهداری آن‌ها خیلی راحت باشد.

ماگ استیل

از انواع ماگ ها، ماگ استیل به این دلیل که نشکن است و مقاومت بالایی دارد، بیشتر به عنوان ماگ مسافرتی استفاده می‌شود. این ماگ‌ها اغلب درپوش محکمی دارند که نمی‌گذارند مایع از داخل آن خارج شود و همچنین برای کارایی بهتر در سفر، دسته دارند.

ماگ و فنجان چینی

با اینکه انواع ماگ و فنجان‌های چینی از نظر ظاهر، جذابیت و کیفیت، بی‌نظیر هستند؛ اما استفاده از آن‌ها در طی سالیان روند نزولی پیدا کرده است. چون آسیب پذیر و شکستنی هستند، از این رو به مراقبت و نگهداری ویژه‌ای نیازمندند.

ماگ ملامینی

ماگ های ملامینی ویژگی‌های مثبت زیادی دارند. به خوبی گرما را حفظ می‌کنند. به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می‌شوند و مقرون به صرفه‌ترین نوع ماگ هستند. هرچند شما به هیچ عنوان نباید در این فنجان‌ها، قهوه گرم کنید چون در دراز مدت به آن‌ها آسیب می‌رساند.

فنجان‌های پور اُور Pour Over

فنجان‌های پور اُور از انواع فنجان‌هایی هستند که در خود ویژگی دم کردن قهوه را به طور فوری و به کمک فیلتر دارند.

ماگ با طرح جدید و متفاوت Novelty

این نوع از ماگ ها شامل تمام موارد جدید و عجیب و غریبی هستند که فروش آن‌ها خصوصا در فروشگاه‌های آنلاین به شدت رواج یافته‌ است. احتمالاً شما هم ماگ‌هایی که شبیه لنز دوربین یا یک سری حیوانات خاص هستند را دیده‌اید که در این گروه قرار می‌گیرند.

فنجان دوجداره Double-Walled

این نوع ماگ ها دو جداره هستند. به همین دلیل با این که مایع داخلشان داغ است اما جداره بیرونی آن سرد است و شما به راحتی می‌توانید آن را در دست خود نگه دارید.

ماگ‌های وینتیج Vintage

ماگ های وینتیج یکی از انواع ماگ‌ ها هستند که قدیمی محسوب می‌شوند و بیشتر حالت کلکسیون دارند. این ماگ‌ها بسیار زیبا هستند اما قبل از استفاده باید حتما مطمئن شوید که ترک برنداشته‌اند و سالمند. همچنین از جنس متریالی که ماگ ساخته شده است مطمئن شوید تا مضر نباشد.

ماگ‌های سفارشی Personalized

انواع ماگ های سفارشی در طرح‌های منحصر به فردی می‌توانند تجربه نوشیدن قهوه یا هر نوشیدنی دیگری را برای شما خاص کنند. امروزه می‌توان با انواع روش‌های چاپ بر روی هر رنگ و متریالی از ماگ، طرح دلخواه خود را سفارش دهید و حتی برای مقاصد تبلیغاتیِ کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

بر اساس تجربه، ماگ‌های شیشه‌ای حرارت و گرمای نوشیدنی را به مدت طولانی‌تری در خود حفظ می‌کنند. سپس ماگ سرامیکی در رتبه دوم  و در نهایت ماگ استیل در رتبه سوم قرار دارند. البته همانطور که پیشتر هم اشاره شد، شما برای سرو چای می توانید از ماگ شیشه ای استفاده کنید.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند