بهار نارنج چیست و چه فوایدی دارد؟ Previous item بهترین دمنوش های گیاهی... Next item یک نوشیدنی شگفت انگیز :چای سیب

بهار نارنج چیست و چه فوایدی دارد؟

بهار نارنج چیست و چه فوایدی دارد؟

نارنج گیاهی است که از شکوفه تا میوه اش قابل استفاده می باشد. طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی با طبع سرد، بسیار مناسب است. این گیاه سرشار از ویتامین های مختلف مثل ویتامین b وc و d است. ، بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار باعث زیباتر شدن این درخت می شود و در پاییز و زمستان این درخت ، میوه نارنج می دهد.

میوه، گل و برگ این درخت پر از خاصیت است؛ شکوفه های کوچک این گیاه عطری مسحور کننده دارد و در صنعت عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرق های گیاهی و همچنین در تهیه مرباکاربرد بسیار زیادی دارد.

خواص بهار نارنج و دمنوش آن :

  • درمان اختلالات دستگاه گوارش

نوشیدن دمنوش بهار نارنج به تسکین درد های شکم، درمان دردهای معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است. به طورکلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.

  • درمان اختلالات خواب

برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه مصرف دمنوش بهار نارنج راه حل خوبی است، البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. افرادی دچار اختلال خواب هستند ، با نوشیدن مقدار عرق بهار نارنج 2 ساعت قبل از خواب، خواب بسیار آرامی خواهند داشت.

  • آرامش اعصاب

دمنوش بهار نارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی ،تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین این دمنوش برای برطرف کردن افسردگی بسیار مفید است.

  • رفع سنگ کلیه

مصرف بهارنارنج به همراه آب کرفس، جهت استخراج سنگ های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار مفید می باشد.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود.

تاثیر بهار نارنج در لاغری

امروزه سبک زندگی سالم و تناسب اندام اهمیت زیادی در زندگی عموم مردم پیدا کرده است ، افرادی که دچار اضافه وزن هستند به دنبال روشهای طبیعی برای لاغری هستند . بهار نارنج یکی از گزینه های طبیعی است که می توان در لیست رژیم غذایی خود برای کاهش وزن اضافه کرد.

چگونه از بهار نارنج استفاده کنیم؟

بهترین نوشیدنی در روزهای گرم تابستان ،ترکیب عرق بهار نارنج به همراه گلاب و آب است.همچنین این گیاه فرآورده های بسیاری همچون، مربا، عرق، شربت، گیاه تازه، گیاه خشک شده، گیاه پودر شده، چای سیاه بهار نارنج دارد که می توان با توجه به ذائقه خود ، از آنها استفاده نمود.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد فیلدهای اجباری با * مشخص شده اند